Friday 10 July 2009

HARI KE 2 PEMERIKSAAN SUHU BADAN

Pemeriksaan Suhu Badan Hari ke 2 telah dilaksanakan oleh guru-guru yang ditugas pada hari tersebut.

Guru lelaki mengawas bahagian pintu masuk

Ibu bapa sedang menghantar anak-anak mereka melalui pintu luar pagar dan masuk dibahagian pintu kecil yang diarahkan seterusnya masuk ke dewan bagi pemeriksaan suhu badan sebelum masuk ke bilik darjah masing.

Guru Besar sedang di temuramah oleh RTB untuk mengetahui plan tindakan yang telah dijalankan oleh sekolah ini sebagaimana yang telah diarahkan oleh pihak atasan.

PGB sebagai ketua pengawas kesihatan juga sama-sama memantau dan bekerjasama dengan guru-guru yg bertugas bagi menjalankan pemeriksaan suhu badan murid.


Selain murid, ibu bapa dan pemborong makanan juga tidak terkecuali untuk diperiksa suhu badan.

Kelas-kelas belajar seperti biasa.
Walaupun menggunakan penutup mulut bukan bererti sulit bagi murid-murid tersebut untuk meneruskan pelajaran yang diajarkan. Ini adalah langkah bagi berjaga-jaga dan berwaspada.
Mencegah
adalah lebih baik
daripada
mengubati.

Virus tidak mengenali umur atau sesiapa sahaja. Mudah-mudahan di sekolah ini tidak menghadapi penyakit jangkitan ini..... NA'UZUBILLAH HIMIN ZALIQ....

Sepanjang pengajaran yang dijalankan tidak lupa juga murid-murid diarahkan untuk sentiasa menjaga kebersihan diri seperti mencuci tangan sebelum rehat dan selepas rehat
( sebelum masuk ke bilik darjah )

Pembersih sentiasa membersihkan tandas dan menggunakan air antiseptik untuk membunuh kuman.
Selain warga sekolah diperiksa, tandas guru dan murid sentiasa dipantau dan periksa.
Pada hari ini, alhamdulillah... purata suhu badan diperiksa di bawah 38 celsius dan pengajaran dan pembelajaran berjalan dengan sempurna.

1 comment:

Unknown said...

Tremendous post and will look forward to your future update



SEO Services